Indiferent că ne referim la sectorul public sau privat, managerul unei organizații reprezintă omul cheie al companiei, cel care decide pe baza unor principii, concepții sau norme specifice demersul instituției.
Mereu în jurul nostru auzim vorbindu-se despre manageri, despre lideri. Un manager nu este neapărat un lider, ci doar o persoană care are puterea de a lua decizii, bune sau rele. El poate fi influențat în afacerea pe care o conduce de către un lider.
Manageru este cel care decide managementul organizației. Niciodată, omul nu părăsește companie ci doar pe managerul care este expomemtul managementului. Managerul în primul rând trebuie să fie om, care să ținî cont de principii dar în primul rând, de oamenii. Individul se află la baza dezvoltării firmelor publice și/sau private.
“Orice manager este un deschizător de drumuri în felul său. El are opțiuni, își exprimă puncte de vedere, se afirmă, vrea să însemne ceva atât pentru el, cât și pentru firma pe care o conduce. Managerul gândește, analizează, este atent în jurul său, caută soluții și nu se mulțumește nici o clipă cu cu ce a conceput și a realizat.“ (pag. 3)
“În zilele noastre, orientările spre succesul managerial sporesc în permanență în planul cunoașterii, studierii și generalizării lui în domeniul desfășurării unor acțiuni normate prin utilizarea unor metode și reguli, precum și prin urmărirea rezultatelor oglindite în nivelul profitului și al stării de satisfacție al salariaților firmei.”(pag. 3)
Succesul managerial se prezintă în funcționalitatea sa ca interacțiune multiformă și complexă a numeroși factori. Acest succes managerial are două criterii de evaluare: unul intern și unul extern, conform specialiștilor în domeniu.
Criteriul intern de evaluare constă în ceea ce privește măsura în care se îndeplinesc obiectivele activității manageriale, iar criteriul extern constă în competenețele și conduita ce le dovedesc în activitatea profesională managerială și în viața socială conform aprecierii pregătirii managerilor.
Esența succesului managerial este una simplă și concretă: succesul managerial înseamnă îmbunătățire continuă a ideilor managerilor, a echipelor manageriale, a angajaților, toate orientate spre un mod de viață și de lucru.
Autorii pătrund intens în principiile specifice managementului companiilor, oferind o vastă și largă informare pentru cei care doresc să-și deschidă afaceri.
Chiar dacă ideea antreprenoriatului surâde multor persoane care doresc să dețină propriile afaceri, demersurile necesare și birocrația lasă de dorit. Un investitor trebuie să cunoască bazele managementului pentru a nu fi luat prin surprindere de către piața căreia i se adresează ca firmă.
Succesul reprezintă un obiectiv al procesului managerial care are trei accepțiuni:
- cea de reușită,
- cea de izbândă , de victorie în situația în care apare și intervine un element de selecție a valorilor la un nivel interuman,
- succesul ca acțiune, lucrare, fie ea individuală sau colectivă, recunoscută de către societate ca având valoare.
Un bun manager trebuie să dețină cunostințe diversificate de management și în tehnologiia producției specifice companiei, de cunoaștere a pieței și a concurenței, principii și informații de management. (p.12)
Nu orice ideea aduce profit, dar un manager bine pregătit, poate concepe un management ideal. Un bun profesionist concepe un management al performanțelor după care se ghidează.
Succesul managerial – Ion Petrescu, Camelia Dragomir, Sergiu Gherasim, ROMÂNIA
Editura Lux Libris,
Brașov, 2000
Lasă un răspuns