Bambye

Manhattan

Woddy Allen realizează un film de excepție, în care deține și rolul principal,  având la bază viața, prietenia și relațiile care influenâează stările emoționale ale oamenilor.

Isaac este un realizator de emisiune TV care devine plictisit de activitatea sa și mai ales de modul în care este percepută arta, cultura și viața în general. El nu are o viața ușoară, putându-se spune că este nu chiar agitată și parțial romantică. Părăsit de soția Jill care și-a regăsit iubirea în brațele unei alte femei, Isaac se apropie de o adolescentă, dar în vizorul său, apare în timp, o altă femeie care însă este total imprevizibilă.

Suntem doar niște bieți oameni.- spune Yale, cel mai bun prieten a lui Isaac. În contextul filmului se referă în special la sine, dar o multitudine de suflete se zbat pentru a trece diferite bariere ale viații, să-și găsească fericirea și rostul lor pe lume. Toți suntem niște bieți omuleți care călătorim prin viață.

Omul deși este un gânditor din naștere, datorită preocupărilor sale de alerga după beneficii, dintre care fericirea este cea mai importantă, își pierde valoarea pentru în timp, precum o monedă devalorizată.

Omul este în centrul Universului iar mediul înconjurător i se supune necondiționat, însă sentimentele nu pot fi programate pentru că depind de persoane, situații și evenimente care pot fi inevitabile.

De ce merită trăită viața – se întreabă Isaac. Fiecare om are un rol pe pământul unde a prins viață și trebuie să trăiască în conformitate cu ceea ce -și dorește și este legal și moral. Uneori privim mult mai departe și nu vedem ceea ce găsim alături și constatăm că viața trece pe lângă noi.

Isaac este un personaj іntrovertіt, fiind іnstabіl (melancolіc) și trece prin stări specifice: întrіstare, nelіnіşte, (anхіozitate), rіgіditate, рesіmіsm, rezervat, nesocіabіl, tăcut, (lіnіştіt) medіtatіv, serіos, susріcіos şі alarmіst.

Isaac se vede pe sine ca pe o viitoare istorie a omenirii. Vrea să rămână în istoria celor care-l cunosc pentru lucrurile bune, pentru reușitele lui. Conform filosofiei vechi, există trei concepte de istorie. Primele două sunt considerate formale: prima fiind cea legată de noțiunea de hazard, iar a două fiind cea care implică evoluția. Al treilea concept face referire la ideea că oricărei istorii naturale și se opune istoria umană definită prin conservarea și reluarea conștientă a trecutului. Noțiunea de hazard  implică discontinuitatea  traumei cauzale, iar conceptul evoluției implică mișcare globală și orientată.

Conceptul de hazard și conceptul de evoluție sunt valabile pentru toate istoriile dar dețin valori diferite, în funcție de modalitatea de aplicare atât la natură cât și la umanitate. Se poate spune că Isaac este un filosof înainte de a fi un scriitor, pentru că îmbină în sinele său, cele trei istorii filosofice.

Ai și tu puțină încredere în oameni – spune Tracy, realizând astfel o idee, o concluzie nu doar pentru Isaac, pentru film și chiar pentru toată lumea. Încrederea în semeni dispare, iar omul devine un singuratic

Tracy încearcă să-l aducă cu picioarele pe pământ, pe Isaac, simbolizând gândirea generației adolescentine de la mijlocul secolului al XX-lea.

Fericirea nu constă în bani, în artă, în cultură ci doar în care omul înțelege să trăiască. Fericirea nu este una comună tuturor. Un eveniment care-l face fericit pe un anumit om, poate fi o supărare sau o tristețe pentru o altă persoană. Niciodată nu vor fi toți oamenii fericiți, pentru că cutia Pandorei are mai multe sentimente care s-au împărțit în lume.

Fericirea reprezintă o caracteristică a modului în care trăim și ne gestionăm emoțiile și viața.

 

Manhattan – Manhattan, SUA

Distribuție: Woody Allen, Diane Keaton, Michael Murphy, Meryl Streep, Mariel Hemingway, Wallace Shawn, Frances Conrooy, Karen Allen, David Rasche

Regia: Woody Allen,

Producător: United Artists,

Anul apariției: 1979,

Gen: C, dramă, romantic, dragoste,

Durată: 95 min,

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*