Cpt. Dickson îi trimite pe tinerii agenți: Jenko și Schmidt să lucreze sub acoperire la o facultate pentru a găsi sursa producerii unui drog nou.
Ei au avut probleme cu adaptarea lor în perioada liceului, deci această trecere și continuare a vieții în cadrul sistemului de învățământ tinde să le producă anxietate, tristețe și rememorarea unor vremuri apuse dar cu urme adânci în imaginile subconștientului.
Ajunși în mediul universitar, acestia trebuie să jongleze pe diferite direcții pentru a da de sursa problemelor pentru care au fost trimiși. Între timp, Jenko devine apreciat ca fotbalist, iar Schmidt își găsește iubirea, însă nimic nu este așa cum pare la început.
Profesorii, colegii de studii și ispitele întâlnite la tot pasul le influențeză deciziile și destinul. Filmul și-a propus să fie o comedie spumoasă care pe alocuri folosește replici de neînțeles și uneori îndreaptă atenția cinefilului către o banalitate ce este exagerată astfel încât să ofere momente specifice pentru comicul de situație. Chiar dacă uneori acțiunea este previzibilă, comicul îi dă o oarecare savoare.
În timp, noţiunea de implicare civică şi profilul persoanei active şi implicate în viaţa publică au căpătat noi valenţe, dezvoltându-se odată cu societatea şi condiţiile socio-umane şi politice apărute. Cu alte cuvinte, implicarea civică s-a transformat treptat într-un rol din ce în ce mai important şi atribuit din ce în ce mai frecvent sectorului tânăr al societăţii-tinerii. Acest rol, privit în sens abstract, este datorat nevoii de identificare a valorilor sociale aflate în continuă schimbare, precum şi nevoia de a primi feed-back din partea unor grupuri sociale avizate, şi care, uneori, preiau funcţia de formatori şi lideri de opinie. Acest rol se aseamănă cu cel de intermediar cultural, caracterizat de suită de activităţi desfăşurate continuu de antropologii practicieni.
Fiecare persoană dorește atât să fie validată de mediul în care conviețuiește cât și de interacțiunile pe care le are cu cei din jurul său. Uneori, pentru celebritate locală este nevoie de minciună, de arta simulării și de alte produse/bunuri care oferă o așa zisă valoare temporară și doar temporală.
Filmul face o referire la persoană, corelând locul și omul, astfel încât să ofere o ambiguitate comică. De asemenea, se prezintă într-un fel lupta omului cu sine, trecerea peste obstacolele din viață, reliefate prin acele temeri legate de propriile capacități fizice. Omul se luptă cu sine, nu doar în anumite momente din viață, ci tot timpul, pentru că mediul în care trăiește și se dezvoltă îi aduce provocări.
Prietenia este o rată, iar prietenul este cea mai mare avere a unui om: „Mi-a fost dor de tine…” sunt cuvintele celor doi când se revăd după un tiimp, și-și regăsesc pasiunea comună, profesia de polițișt.
Acțiunile oamenilor sunt rezultate modului de gândire al lor, al înțelegerii situațiilor și a evenimentelor. Uneori pasiunea și dorința de explorare a noului trec dincolo de bariera prieteniei, motiv pentru care, sindromul de prietenei devine o adevărată artă.
22 Jump Street 2 – O altă adresă de pomină, SUA,
Distribuție: Channing Tatum, Jonah Hill, Anna Faris, Ice Cube, Dave Franco, Peter Stormare, Richard Grieco, Amber Stevens, Nick Offerman,
Regia: Phil Lord, Christopher Miller,
Producător: Metro-Goldwyn-Mayer (MGM),
Anul apariției: 2014
Gen: comedie, acțiune, crimă,
Durată: 121 min,
Lasă un răspuns