O ființă de pe o altă planetă ajunge pe Terra. Ființa devine Laura care începe o călătorie prin țară, la volanul unei mașini. Lumea de unde vine ea, carnea de om este o hrană pentru acele ființe.
Laura este frumoasă și având siguranţa şi automatismele ei, se lasă agățată de bărbați, pe care-i ademenește apoi și îi distruge. De la banalul autostopist, la omul adus de marea agitată pe o plajă părăsită, la care se adaugă un rebel de la o discotecă, ei devin victime ale fetei. Următoarea victimă, un tțnăr bolnav de neurofibromatoză constituie începutul prăbuşirii automatismului și apare conceptul de gândire, empatie, ceea ce o poate transformă într-o victimă a lumii pământești, confuză lumii de unde ea a venit.
Femeia, chiar dacă nu ar fi de pe o altă lume, poate atrage un bărbat în mrejele ei, dar fiecare este liberul său arbitru. Un bărbat poate observa, cerceta și să fie atras într-o relație periculoasă, dar totul depinde doar de ele. Ființa extraterestră nu este doar un mod de atragere a păcatului, ci femeile de oriunde pot suci mințile bărbaților, însă acestia, decid singuri ce vor face mai departe.
Filmul simbolizează puterea de seducție a femeilor și modul în care un bărbat poate cădea în capcană și să sufere toată viață, nu doar pierzându-și sufletul și chiar trupul.
Laura începe să folosească mâncare obișnuită, chiar dacă la început i se face rău de o prăjitură de la un restaurant, semnificând că nu doar partea legată de plăcerile trupești sunt importante ci contează și hrana, așa cum de la o anumită perioadă denumită bătrânețe, contează mai mult bucuria sufletească, hrana, iar plăcerile trupești trec pe alte planuri, mai îndepărtate. Laura, ca ființă reprezintă de fapt o incursiune în viața unui om obișnuit, care-și alege modul și calea în viață, realizându-so astfel destinul predestinat mai mult sau mai puțin.
Laura îl întâlnește pe bărbatul care o poate face să simtă lumea specifică pământenilor dar se sperie. Ea nu poate fi și ființă extraterestră și femeie.
Imaginea de sfârșit, a omului aflat la înălțimea munților, privind la natura care se pliază pe stările sale sufletești reprezintă o contopire a omului cu Universul.
Oare Laura este o ființă extraterestră sau doar o simplă femeie care călătorește prin viață, considerând că realul și fantasticul se îmbină, indiferent de ceea ce se întâmplă, pentru că pur și simplu așa trebuie?
Focul poate reprezenta diferența dintre Iad și Rai, dintre lumea extraterestră și cea pământească, iar fitulul care o aprinde este de fapt activitatea pe care o desfășoară o ființă, pentru că fiecare secvență a vieții influențează cel puțin un destin.
Filmul lasă loc de interpretări, fiecare cinefil înțelege ceea ce dorește, dar contează modul în care se induc elementele specifice existenței omului, iar floarea primită de către Laura, reprezintă recunoașterea nu doar a feminității ei, dar și a aprecierii sexului frumos de către cei care nu ar putea există fără femei, indiferent că sunt mame, bunici, soții sau fiice.
Under the Skin – Pe sub piele, Marea Britanie,
Distribuție: Scarlett Johansson, Paul Brannigan, Antonia Campbell-Hughes, Andrew Gorman, Ben Mills, Scott Dymond, Michael Moreland, Krystof Hádek, Marius Bincu,
Regia: Jonathan Glazer,
Producător: FilmNation Entertainment,
Anul apariției: 2013,
Gen: thriller, horor, SF,
Durată: 108 min,
Lasă un răspuns