Bambye

Maria

Viața bate filmul dar nu mereu, mai ales când acel film se bazează pe realitatea dură a vieții. Se apune că omul, precum își așterne, așa doarme. Este adevărat, dar viața este influențată de sentimente, de pasiuni, de empatie. Filmul este o luptă între stilul romantismului și al clasicismului, în care nu câștigă nici iubirea dar nici datoria, totul se bazează pe simț, gândire, dar datoria și iubirea merg totuși mână în mână.

Ion este însurat cu Maria și au deja sase copii, al șaptelea fiind pe drum, în burta mămicii. Toată familia locuiește în subsolul unui bloc, într-o cameră insalubră dar totușu au un acoperiș deasupra capului. Mama Marie o sprijină să aibă grijă de copii, fiind alături de ea, în orice moment.

Fabrica, mai exact hala unde lucra soțul Mariei, la o companie obscură care se ocupa de producția de baloane, dă faliment. Clădirea este cumpărată de americani care aduc o pază nouă ca să-i alunge pe muncitori. Dacă afacerea americanilor va funcționa, aceștia vor reangaja pe unii dintre foștii muncitori. Pentru cele două luni de restanțe salariale, fabrica le oferă angajaților doar 2 cutii, în totatl 5kg, de baloane.

Ion și Milico, colegul său rămân pe drumuri. Ion se înhăitase de mai mult timp cu derbedei și era obișnuit să bea, să joace cărți, să danseze și să petreacă la cârciuma de lângă parcarea tirurilor. În timp ce Milico caută soluții, chiar fabuloasă pentru a căștiga bani, Ion este dărâmat de povara vieții, familie, copii, petreceri, viața în general. Chiar în momentul petrecerii de la cârciumă, după concediere, Maria aduce pe lume al șaptelea copil, al cărui nume va fi similar cu al tatălui său.

Maria și mama ei, cu copiii alături, stau, gândesc și se pregătesc de o nouă etapă a vieții, cu încă un membru nou, al unei familii fericite și triste în același timp. Camera obscură este plină de baloanele care simbolizează zborul, existența omului. Orice persoană, care nu-și ridică aripile vieții, nu poate ajunge prea sus. La fel ca și un balon, omul dacă vrea prea mult sau nu este capabil, „se sparge” și se pierde.

Banii nu aduc fericirea dar alungă frica, teama, nesiguranță și asigură un trai decent și liniștit. Patimile vieții însă de multe ori trec dincolo mentalitatea și percepția existenței umane.

Maria pe lângă grija față de copii, se angajează să lucreze la o spălătorie, iar șeful de acolo este unul guraliv, coleric și totuși dornic de iubire, adică mai exact de sex. El îi cere Mariei să facă  sex cu el, ea se luptă cu el și pleacă. Peste câteva zile,  el o mai caută o dată, iar ea-l refuză din nou.

Ion are probleme cu poliția datorită bețiilor și mai ales a minții lui lui manipulatorie care-i joacă feste. Maria ajunge să fie bătută de el, bucurându-se că pleacă dar totuși tristă pentru acela este tatăl copiilor ei.

Maria caută soluții iar ceea ce înainte nu-i plăcea, încet dar sigur i se infiripește în minte, ca fiind o unică soluție, mai ales că se privește în oglindă și redescoperă frumusețea pierdută și totuși regăsită.

În acel moment de cumpănă, ea-și decide viitorul, un destin în care intervin și alți factori, pentru că totul se întâmplă pur și sumplu că trebuie să se întâmple….

Maria, ROMÂNIA

Distribuție: Șerban Ionescu, Horațiu Mălăele, Diana Dumbrava, Ana Ulanu, Rona Hartner, Luminița Gheorghiu, Cristian Iacob, Florin Zamfirescu, Magda Catona

Regia: Calin Peter Netzer

Producător și colaboratori: Artis Film Romania, Cine Manufacture, Pandora Filmproduktion, realizat cu sprijin Eurimages si C.N.C

Anul apariției: 2003

Gen: dramă

Durată: 97 min

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*